דברו איתנו
שאלות ותשובות נפוצות- למועמדים

שאלות ותשובות נפוצות- למועמדים

אספנו את השאלות השכיחות ביותר
מה ההבדל בין הנדסת ביוטכנלוגיה ומזון לבין ביולוגיה?
+

הסילבוס שלנו מכיל 90% מקורסי החובה של ביולוגיה, כך שמבחינת ההשכלה הביולוגית, אין הבדל גדול.  השוני הוא בכך שהעיסוק הביולוגי הוא בשאלות בסיסיות בהתנהלות של מערכות חיות למיניהן. בתחום הביוטכנולוגיה יש יותר דגש על יישום טכנולוגי של המערכות הביולוגיות. לדוגמא, אם הביולוג חוקר פעילות או קישור של אנזים או חלבון מסוים, הביוטכנולוג יחשוב מה ניתן לייצר באמצעות אותו אנזים.  הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון הינו תואר ארבע שנתי, שבסופו, עומדות בפני הבוגר אפשרויות תעסוקה מגוונות.

מה ההבדל בין הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון לבין הנדסה ביוכימית (הנדסה כימית)?
+

מדובר בשתי פקולטות הנדסיות שמשלבות לימודי הנדסה ולימודי ביולוגיה. בהנדסה ביוכימית, הדגש הוא על ההנדסה ועיסוק בחומרים כימיים יותר מאשר על הביולוגיה. בהנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, הדגש הוא על חומרים אורגניים ומרבית הקורסים ניתנים בפקולטה ומותאמים לסילבוס הכוללני שלנו.  חברי הסגל שלנו עוסקים במחקר בתחום הביוטכנולוגיה ובתחום הנדסת המזון ואילו בהנדסה ביוכימית, רוב חברי הסגל עוסקים בהנדסה כימית, והשלמת התחומים הביולוגים ניתנת ע"י הפקולטה לביולוגיה. כמו כן, ההיבטים והדוגמאות הניתנות בקורסי ההנדסה אצלנו מתייחסים למזון וחומרים אורגניים ופחות לכימיקלים. לדוגמא, במעבדה בודקים צמיגות של רטבים לסלט או תמיסות סוכר ולא של חומצה חנקתית. כמובן שהעקרונות ההנדסיים זהים.

מה ההבדל בין הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון לבין הנדסה ביו רפואית?
+

הדגש בפקולטה להנדסה ביו רפואית הוא בפיתוח שיטות אבחון וטיפול רפואיות. כך לדוגמא עוסקים שם בתכנון מכשירים למעקב אחר קצב זרימת הדם בעורקים בצורה לא פולשנית. ישנם גם תחומי חפיפה מסוימים כמו הנדסת רקמות אשר חוקרים בשתי הפקולטות.