דברו איתנו
המעבדה לביופולימרים למזון ובריאות | פרופ' יואב ליבני

המעבדה לביופולימרים למזון ובריאות | פרופ' יואב ליבני

פרופ' יואב ליבני

חלבונים ופוליסוכרים הינם מרכיבים מרכזיים במזון ובמערכות ביולוגיות אחרות, בכדי לשפר את יציבותם ותפקודם בתהליכים טכנולוגיים אנו חוקרים את מנגנוני ההגנה של מולקולות קטנות עליהם, בעזרת שיטות מחקר מתקדמות בשילוב עם מודליזציה וסימולציות מולקולאריות.

כמוכן אנו מנצלים קישור מולקולות ביואקטיביות קטנות לביופולימרים והתארגנות משותפת שלהם בכדי ליצור מערכות ננוסקופיות להובלת חומרים התורמים לבריאות האדם.

בתכנון מערכות ננואנקפסולציה אלה אנו שואבים השראה ממערכות הובלה טבעיות, כדוגמת מיצלות הקזאין בחלב, שנועדו להוביל סידן וחלבון מהאם לתינוק.

המערכות שאנו מפתחים לשם העשרת מזון בחומרים חיוניים ורגישים אלה מגנות עליהם בפני קלקול בייצור ובחיי המדף של המוצר, ללא פגיעה בטעמו או במראהו, ומשפרות את ספיגתם בגוף.

במאבק נגד הסרטן אנו מפתחים חלקיקים ננוסקופיים מוכווני מטרה להובלה אוראלית או בדרך הדם, הכולאים בתוכם מישלבים של תרופות אנטי-סרטניות, נוגדי עמידות לתרופות וסמנים דיאגנוסטיים.

החלקיקים פועלים בשיטת הסוס הטרויאני: נקשרים סלקטיבית ונבלעים ע"י תאים סרטניים, ואז משחררים את התרופות ואת נוגדי העמידות ומשמידים את התאים, תוך סימון מיקומם לצורך טיפולים משלימים.

קישור לאתר המעבדה: https://livney.technion.ac.il/

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני
נשמח לעדכן אותך לקראת היום הפתוח הקרוב לתואר ראשון

"*" אינדוקטור שדות חובה

שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.