דברו איתנו
אולימפיאדת הביוטכנולוגיה בטכניון: חגיגה של מדע, הנדסה ויצירתיות

אולימפיאדת הביוטכנולוגיה בטכניון: חגיגה של מדע, הנדסה ויצירתיות

24 פברואר 2019

באירוע השתתפו כ-280 תלמידים מרחבי הארץ. הזוכה במקום הראשון הוא רון עמית מתיכון הראל במבשרת ציון

.התלמיד רון עמית הוא הזוכה במקום הראשון באולימפיאדת הביוטכנולוגיה שהתקיימה אתמול בטכניון. הפרס הוא מלגת לימודים לשנה הראשונה בטכניון

אולימפיאדת הביוטכנולוגיה, שהתקיימה בטכניון זו השנה השנייה, היא יוזמה משותפת של הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון והפיקוח על מגמת הביוטכנולוגיה במשרד החינוך. את האירוע מובילות  מפמ"רית ביוטכנולוגיה במשרד החינוך יהודית דסקלו ופרופ' אילת פישמן, חברת סגל בפקולטה ויו"ר ועדת המקצוע במשרד החינוך. יחד איתן בוועדת הבחינה של הזוכים היה פרופ'מ עומר יחזקאלי, גם הוא מהפקולטה.

האירוע, שבו השתתפו כ-280 תלמידות ותלמידי י"ב ממגמות הביוטכנולוגיה ברחבי הארץ, נפתח בסרטון המציג את הישגי הביוטכנולוגיה ואת השפעתם על רווחת האנושות. דיקנית הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון, פרופ' מרסל מחלוף הודתה למארגנים ואמרה: "מרגש אותי לראות כל כך הרבה תלמידים שמתעניינים בעולם הביוטק. ישראל ידועה כאומת הסטארטאפ, אבל אני מאמינה שבעשורים הבאים, הביוטק הוא שיוביל את התעשייה הישראלית. ענף הביוטק מצריך משאבים גדולים מאוד, וגם האקזיטים שקורים בו הם עצומים, אבל מה שחשוב יותר מהכול הוא תרומת הביוטק לאנושות".

הזוכה רון עמית הוא תלמיד י"ב בבית הספר התיכון הראל במבשרת ציון. בפרויקט שהציג באולימפיאדה הוא חקר את השפעתה של קרינה סלולרית על התפתחות מחלת אלצהיימר. ד"ר רותם פניגר-בריש, המרכזת את מגמת הביוטכנולוגיה בתיכון הראל, מספרת כי מחלת האלצהיימר נחקרת כבר כמה שנים על ידי תלמידי המגמה בשיתוף עם פרופ' אהוד כהן מהאוניברסיטה העברית והמרכז הרפואי הדסה. רון עמית ערך את המחקר עם אחיו התאום (הזהה) עומר עמית ועם ניב סבן. לדבריו, החשיפה לקרינה בניסוי הייתה קצרה מכדי לקבוע השפעות מובהקות ולכן נדרשים מחקרים נוספים כדי לקבוע אם קיימת השפעה כזאת.

במקום השני זכתה נאדין סלאמה, תלמידת י"ב בתיכון האורתודוקסי הערבי בחיפה, שחקרה את ההשפעות של ריכוזי אמוניה גבוהים על אלמוגים ופיתחה שיטה לניטור של מצבי עקה המסכנים את האלמוגים. במקום השלישי זכה דולב רביבו מתיכון אורט ע"ש יצחק רבין בגן יבנה, שחקר את השפעתה של קרינת אולטרה-סגול על מערכות קיפול ופרוק חלבונים בשמרי אפייה.