דברו איתנו
מקום ראשון בתחרות ה- FOODIO

מקום ראשון בתחרות ה- FOODIO

16 דצמבר 2018

במסגרת ה- EIT FOOD, ב- 12/12 התקיימה תחרות הגמר של פרויקט ה- FOODIO במדריד.
ה- FOODIO הוא פרויקט חינוכי המנוהל על ידי אוניברסיטת הלסינקי בקונסורציום עם מספר אוניברסיטאות בהן: UAM – מדריד, IMDEA מכון מזון, אוניברסיטת הוהנהיים-גרמניה, הטכניון – מכון טכנולוגי לישראל, המועצה הלאומית למחקר בספרד (CSIC) ו 3 חברות מזון מובילות: Acesur, Valio ו Herbstreith & Fox.הפרויקט מקדם שיתוף פעולה בין האקדמיה לתעשייה ומאפשר לסטודנטים עבודה ישירה מול תעשיית המזון במטרה לפתח מזונות פונקציונלים בריאים יותר (מופחתי סוכר ועשירים בסיבים)
בתכנית לקחו חלק 40 סטודנטים לתואר ראשון ומשתלמים מ-4 האוניברסיטאות, אשר חולקו ל-4 קבוצות. כל קבוצה נדרשה לפתח מוצר מזון חדשני ובריא המבוסס על שמן זית ומיצי פירות.
ארבעת הפרויקטים שהתחרו היו:

UNI-SAUCE – רוטב בריא לבישול

CRISPILISCIOUS – חטיף בריאות

CHEEZY ROLL – גבינה מותכת

VOUSSE – מוס שוקולד צמחי, מותאם לטבעוניים.

חבר השופטים טעם את המנות, וניקד לפי קריטריונים של חדשנות, טעם וישימות הרעיון להפוך למוצר מדף ומידת השפעתו על הקיימות, החברה והכלכלה.

במקום הראשון ובפרס של 2,000 יורו זכה VOUSSE שפותח ע"י חברת הסטארט אפ- FISPA FOODS הכוללת 10 סטודנטים מ-3 אוניברסיטאות פינלנד, ישראל (טכניון) וספרד.
הקבוצה שכללה את ליטל כהן, ולריה בלחוסטוב (הנדסת ביוטכנולוגיה ומזון) ומיכאל פייבוש (הנדסת תעו"נ), זכתה לליווי של פרופ' מרים ארז והדוקטורנטית אילת רוזנפלד

ברכות לזוכים!